کفش پیاده روی زنانه نایک مدل 3.0 501 FREE
تاریخچه ی نایک فری
بعد از دیدن اینکه ورزشکاران دانشگاه استنفورد، پا برهنه در زمین گلفِ دانشگاه مشغول تمرین بودند، 3 نفر از خلاق ترین طراحان نایک تصمیم به ساخت کفشی بسیار سبک و با عملکرد بالا گرفتند تا آن کفش بتواند حسی طبیعی به ورزشکار القا کند. به همین ترتیب در سال 2002 کفی های تعیین کننده ی فشار در پای یک گروه از زنان و مردان قرار گرفت و با دوربین هایی که سرعت عکس برداری بسیار بالایی داشتند، حرکت هر پا در حرکت، عکس گرفته شد.
این تیم نایک به مدت 8 سال بر روی مطالعه ی دویدن بدون کفش، وقت صرف کرد و نتیجه ی این مطالعه ی طولانی به درکی عمیق از فرود آمدن پا به صورت طبیعی، فشار مناسب به کف پا و طرز قرار گرفتن انگشتان به صورت مناسب منجر شد که در نهایت به نایک اجازه داد تا کفش های مناسب برای ورزش های مختلف طراحی کنند
تاریخچه برند نایک
نایک (تلفظ صحیح نایکی) که امروز نام و لوگو آن برای همگان آشناست،شرکت آمریکایی چند ملیتی و یکی از بزرگترین تولید کنندگان پوشاک و تجهیزات ورزشی در جهان است که در سال 1962 توسط Bill Bowerman و Philip Knight تحت نام Blue Ribbon Sport در ايالات متحده آمريكا تاسيس شد.در سال 1971 دو موسس شرکت نایک تصمیم به تغییر نام شرکت گرفتند و نام Nike را برای آن برگزیدند نام نايك از نام الهه پيروزي در يونان باستان گرفته شده است . و لوگوي آن در همان سال توسط Carolyn Davidson به قيمت بسيار پايين 35 دلار طراحي گشته است منظور از اين لوگو بالهاي الهه پيروزي است
اولين باري كه لوگوي مربوطه در سال 1971 طراحي گشت نام نايك با رنگ نارنجي بر بالاي اين تصوير نوشته مي شد . شايد بتوان گفت كه آرم اين شركت حتي از نام آن نيز معروفتر گشته است.
آرم چك مارك معروف در سال 1995 به طور رسمي به عنوان آرم تجاري شركت نايك ثبت گشت . اين بالهاي مجرد طراحي شده توسط Carolyn Davidson آرم بسيار بامعنايي براي كمپاني توليد كننده كفشهاي ورزشي مي باشد.
پس از تغییر نام شرکت خط تولید جدید در شرکت راه اندازی شد و شرکت مستقیما شروع به تولید محصولات کرد و با گذشت زمان تولیدات بیشتر شد و نه تنها ظاهر محصولات بلکه کیفیت آنها به مرور بهتر شد و در سال 1978 نايكي، تكنولوژي Airرا معرفي كرد. اين تكنولوژي که از يك پلاستيك بالشتی شکل پر از گاز در كفه كفش استفاده مي كرد باعث مي شود تا كف كفش نرم تر شود
در سال 1986 که سود شرکت در حدود یک میلیارد دلار برآورد شد مسئولان شرکت به فکر گسترش محصولات و شعب خود در سراسر جهان افتادند و تقريبا تمام وسايل و پوشاك ورزشي مربوط به ورزشهاي پرطرفدار نظير بسكتبال و فوتبال را توليد کردند
سرانجام در سال 1999بیل باورمن در سن 88 سالگی درگذشت و در سال 2004 فیلیپ نایت 66 ساله خود را از پست اجرایی شرکت بازنشسته کرد و ویلیام پرز (William Perez) جایگزین او شد.
در اواخر دهه 80، نایک شعار JUST DO IT را به عنوان شعار تجاری به انحصار خود درآورد
سوپراستارهایی مانند Michael Jordan, LeBron James, Andre Agassi, Shane Warne, Maria Sharapova, Venus و Serena Williams و تیم های ورزشی مانندبارسلونا , منچستر یونایتد , آرسنال , اینتر میلان , وردربرمن از این مارک استفاده می کنند.
مشخصات
- برند
- Nike
- ساخت کشور
- ویتنام
- ویژه
- بانوان
- وزن
- 150 گرم
سایر ویژگیها
برند | Nike |
ساخت کشور | ویتنام |
ویژه | بانوان |
وزن | 150 گرم |
نظر دهید